Friday, January 8, 2010

Setahun Sudah Berlalu.

Bismillahirahmanirrahim. 05.01.2010 07.06 malam.

Alhamdulillah. Masih kuat utk terus terus berada di dlm persada penulisan. =)
Terima kasih ya Allah..

Berlalu sudah tahun 2009, tahun yang penuh dengan kesedihan, keperitan dan segala-galanya yang berkaitan dengan sorrow+++.
Pain je kedengaran kan? itulah kenyataan.
Apatah lagi org yg menanggungnya? Pastilah akan bertambah pain itu.

Moga 2010 akan membuka lembaran baru buat diriku, tak juga aspek yg menyuluruh.
Cita-cita yang baru memerlukan semangat yang yg teguh!!~
Amein... ^_^

Tahun lalu, jiwaku,fizikalku dan mentalku direntap abis-abisan. Huhh. So pain when i think back. Terus disakiti + disakiti + disakiti.
Dan akhirnya sinar tahun baru, sinar tahun baru menjelma...

What my plan diz year yah? Huhh.
Aku tak dapat masuk sebuah institut pengajian, dan pada mulanya.
Aku memang terlalu tertekan kerana tak dpt masuk.
Kozs memang aku plan dah cukup2 bila dah nak masuk nanti.
Sudahnya jadi macam ni.
Memang rasa macam kene gedebuk + bush!! =
Terlentanglah daku di situ..

So + so + so + sad + sad = when think back.

Tetapi,
Dek kerana kekuatan itu, ku bangun semula..
Mencari kekuatannya.. yang bertambah kuat bila denganNya...
Maybe kedengaran institut pengajian itu hanya biasa.
Tak seperti universiti-universiti yang lain.
Tapi,
Harapanku mula muncul apabila aku dpt taw,aku nak masuk sana!!
Tapi.. itu hnya sia-sia ..


" Tanyakan kepada dirimu, apakah air mata dapat mengembalikan hal yang telah hilang?? "

Kemudian,
aku perlahan-lahan bangkit dari kekecewaanku.
Tak semestinya aku tak dapat masuk ke sana,
Cita-citaku akan hancur lebur.
Aku kesat air mata yg kecewa kerana CINTA DUNIA.

Pada saat itu, aku mula meratap..
" Ya Allah, Kenapa aku selalu dikecewakan?? "
Ya.. Usah dicakap lagi, perlahan-lahan ia merobek yg sedia terhiris di saat itu.

" Allah telah mentakdirkan segalanya dan apa yg terjadi ialah kehendakNya, dan itu pasti berlaku"

- Al- Hadith -



" Sebenarnya wahai saudaraku,
bukan mudah nak bangun dari kekecewaan, kesedihan.
tetapi, andai anda menerima segala apa yg Allah tetapkan itu dengan RedhoNya..
InsyaAllah, itulah jalan yg terbaek.
Bukannya meratap, dan bersedih pada setiap masa
sehingga Allah murka terhadap kita.
Pada tahun yg lalu, Allah telah menduga sha.
Bukan sekali dua. malahan berpuluhan-puluhan kali. perasaan usah diucap.
Perasaan sha berulang kali direntap, dipukul, ditampar, dan rasanya seperti dihenyak-henyak di atas tanah..

Namun di situ ku dapat mencari satu sinar yg amat mbahagiakan.
Ku temui Allah memandangku dengan kasih kerahimanNya.
Dan, akhirnya . Ku menyedari langkah kakiku tersilap.
Membuatkanku asyik rebah, rebah , dan rebah akhirnya tersungkur.
Tersungkur yang membuatkan dahiku berdarah, airmata berlinangan. lLenganku berdarah, dan segala-galanya. Dan akhirnya aku menangis kesakitan.."



Jadi teman-teman,
Kesedihan barangkali menjadi teman kita.
Seandainya itu yang kamu inginkan.
Jadi , lapangkan hatimu , buka hatimu ..
Cari di mana kekuatanmu ..
InsyaAllah engkau akan temui Dia yang memandangmu dengan RahimNya.


" Allah akan memberikan anugerah kepada kami, demikian pula RasulNya, sesungguhnya kami adalah orang-orang yg berharap kepada Allah "

- At- Taubah : 59


Bangunlah semula.
Cari dirimu yang baru. Kekuatan Baru.
Berusahalah dan kemudian bertawakkal.
Dan akhirnya serahkanlah segala-galaNya kepada Dia yang Pemilik Segala-galaNya.
 

Harapan. Always... © 2008. Chaotic Soul :: Converted by Randomness